2021年5月28日星期五

維他奶八十年

 始於1940年,味道營養始終如一,維他奶(去年)已有八十年歷史啦!

「點只係汽水咁簡單!童年現在一般可愛。」

記起學校小息時和同學鬥快把它整瓶喝光、分甘同味與同學仔一瓶兩飲?還是口袋裡沒有半塊銅板,只有看著他們喝的份兒?

某些人喝下會拉肚子的。老師說。
 
嚴冬裡來一瓶熱維他奶,溫暖滿在身,順道呼出暖暖空氣,像煙霧一樣,冬天不凍的今日,情懷仍舊真摰不變!

仍然在香港製造,舊年錯過為它慶祝生辰,今天補祝吧!

眼利的你,有沒有留意那熱維他奶機呢?(網圖)

延伸閱讀,資料轉自維基百科:

維他奶豆奶由創辦人羅桂祥博士研製。羅桂祥希望能夠為香港一般家庭提供一種又平、蛋白質又豐富嘅嘢飲,用嚟代替價格貴啲嘅牛奶。有「中國之牛」稱號嘅大豆,含有豐富蛋白質、價錢又平,羅桂祥認為由大豆製成嘅豆奶,可以成為牛奶替代品,因此研製出維他奶。

維他奶豆奶於1940年4月3號面世,首間維他奶工廠位於香港島銅鑼灣記利佐治街,首日只賣出 6 支豆奶,賣港幣 6 仙。維他奶早期係由售貨員踩單車逐戶派送,加上早期維他奶冇經過消毒殺菌處理,產品容易變質,要即日飲,因此未受消費者歡迎,戰前每日大概賣到1,000支。

日治時期,維他奶工廠停工,香港重光後工廠恢復生產,並喺1950年搬去香港仔黃竹坑,除每日派送外亦透過零售商分銷方式銷售,1953年起,維他奶改以高溫加熱殺菌處理(UHT),唔使冷藏貯存,銷量開始大增,至 1950 年代中期已達每年1200 萬樽。最初維他奶推出嘅豆奶冇加工,1962年加入麥精維他奶,同年喺九龍觀塘工業區起新廠房。1987年新界屯門廠房落成,並成為集團總部。1994年3月30號,維他奶集團正式喺香港聯合交易所上市,首日股價大概 1.5 港元。同年喺中國廣東省深圳市嘅廠房正式投產。1998年,喺上海及美國麻省艾爾市嘅Nasoya廠房投產。

早期嘅維他奶以闊口牛奶樽售賣,後來改為裝汽水嘅玻璃樽。1975年首度從瑞典引入利樂包裝(Tetra Pak)鋁箔紙包裝保鮮設備,加入 250 毫升嘅紙包裝,並以超高溫消毒,令產品可以擺多個月。1976年維他奶以「維他」牌子,推出一系列果汁飲品,其後又喺1979年推出檸檬茶同菊花茶等飲品。1984年推出375毫升大包裝,到1999年更推出小包裝嘅125毫升,方便啲細路去飲;現時更有355毫升鋁罐裝以及250毫升鐵罐裝出售。

由於維他奶推出時一直標榜自己嘅健康形象,以「點只汽水咁簡單」嘅口號作招徠,故此唔少校規比較嚴嘅學校亦破例畀維他奶喺學校小賣部寄賣。喺學校賣嘅維他奶一般係玻璃樽裝。喺寒冷嘅冬天飲小賣部賣嘅熱維他奶,係唔少香港人嘅童年回憶。

隨機精選文章

追蹤者

Powered By Blogger