2021年5月18日星期二

發哥,生日快樂!


今日係發哥生日,睇其他群組成員出帖先知,第二樣想講下,好在發哥冇乜出過唱片,「舊情人」呢隻碟如果收錄埋「十二分十分吋」你話幾好呢!第三,呢排興返講「英雄本色」,當中對白成為今日經典金句,令人無不唏噓,咁就影張炒下冷飯,本來預備好嘅話題留返聽日,咁就日日有帖出,扮到懶叻咁。


你睇發哥幾入戲,連拍張歡喜合照也走不出滄桑的表情。

//Mark哥的神預言 - 馮睎乾

上週六晚ViuTV重播《英雄本色》,今天為Mirror着迷的新世代,不知道多少人看過?若只能從八十年代港產片選一部看,我會選《英雄本色》。此片不但展現出強烈的時代精神,更示範了如何承先啟後,擔當香港文化的樞紐。

《英》誕生於一個每天有奇蹟、人人相信「明天會更好」的年代。電影團隊由導演到演員,簡直可組織「失敗者聯盟」:狄龍被合作多年的邵氏拋棄,周潤發是著名「票房毒藥」,吳宇森陷事業低潮。現實中最紅的,反而是戲內最膠最乞人憎的張國榮。

Mark哥一角最初屬意林子祥,但林過檔德寶,新藝城就想讓鄭浩南演(角色叫Mark,也因為是鄭的洋名)。但鄭浩南因演出《刀馬旦》撞期,陰差陽錯,角色終落在執三攤的周潤發手上。結果不被看好的《英》,竟破盡香港票房紀錄,威震東南亞,令周潤發鹹魚翻生,還間接捧紅後來專門惡搞他的周星馳——沒有《賭神》,何來《賭聖》?娛樂圈的人真的很難不信命。

大凡經典必然不是無中生有,須植根於文化土壤,滋養於現實生活。吳宇森這經典之作,就取材自六七年同名粵語片《英雄本色》,也融入強烈個人情懷。本來擅拍喜劇的吳導,事業好幾年卡住了,鬱鬱不得志,心境完全反映在Mark哥金句:「我衰咗三年,就係等一個機會,要爭返一口氣,唔係想話畀人聽我威,只係想話畀人聽,我唔見咗嘅嘢一定要自己攞返!」

今天重看《英》,最使人感慨的一幕,可能是Mark哥在山上望着香港夜景,忽然有感而發的神預言:「真係估唔到香港嘅夜景原來咁靚,咁靚嘅嘢一下就冇咗,真係好唔抵。」除了這句話,《英》的世界與今天香港還有一共通點:Mark哥在楓林閣大開殺戒,陳同佳在旅館謀殺,同樣因為港、台缺乏引渡令而逍遙法外,分別是殘障人士Mark哥回港要自食其力,甚至卑躬屈膝替反骨仔大哥成開車門,而佳哥則大喇喇住在安全屋,由香港納稅人供養。

無論香港是否明天會更好,每逢失落迷惘的時候,都希望你會憶起以下一幕。豪哥說:「以前嘅嘢,過去咗㗎喇!」Mark哥答道:「未過去,我仲未死!」

隨機精選文章

追蹤者

Powered By Blogger